1 Comment

  1. Alot 18 marca 2020 3 h 40 min

    Nie jest istotna zdolność zarejestrowania firmy w CEIDG czy KRS.
    Istotna jest możliwość ochrony prawnej MARKI, którą się buduje, budując własny biznes.
    Dam konkretny przykład.
    Pewna firma, istniejąca prawie 20 lat, ma nazwę wziętą od, powiedzmy, warzywa. Gdy rejestrowano spółkę, nie było żadnych problemów, gdy kupowano domenę pl, nie było żadnego kłopotu, ale 15 lat później, gdy firma UROSŁA i wyszła z produktem w świat, mocno w świat, okazało się, że marka nie może otrzymać właściwej ochrony, bo… inna firma z obszaru UE już taką ochronę uzyskała na taką nazwę marki. Ba, nawet walkę o domenę globalną przegrali, bo nie przekonali arbitra, że mają pierwszeństwo do nazwy.

    W istocie, można przyjąć, że proces wymyślania nazwy nie powinien przedłużać się w nieskończoność. Można założyć, że firma nie musi się nazywać tak, jak marka, z którą będzie miał styczność nasz klient.
    Ale jeśli myślimy o własnym biznesie w perspektywie dłuższej niż rok, nazwa nabiera realnego znaczenia. A z upływem czasu, także wartości.
    O czym świadczą przytoczone przez Ciebie w tekście przykłady.

    Gdyby ktoś potrzebował, e-mail mogę podać na priv.

    Odpowiedz

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *